رواية عمياء وسط الذئاب الفصل التاسع 9 الجزء الثاني بقلم محمد طه


 رواية عمياء وسط الذئاب الفصل التاسع 9 الجزء الثاني بقلم محمد طه


البارت 9


#عمياء_وسط_الذئاب2


_فهد_ 

أهلا بيكي ف وسطينا يا نور..

ودلوقتي مصير الدكتور اللي عملك العمليه..

بقي بين إيديكي..تأمريني بإيه 


_نور بغضب_ 

يعني إنته دلوقتي بقيت تحت أمري..

واللي هأمرك بيه هتنفذه ومن غير تردد 


_فهد_ 

اللي هتأمريني بيه سيف على رقبتي 


_نور بغضب_ 

طلع السلا،ح اللي معاك وحطه ف راسك..

وأضر،ب نفسك بالن،ار 






_فهد بإستغراب_ 

بس مش أنا يا نور اللي عملتلك العمليه وأتلفتلك عنيكي 


_نور بحزن ووجع_ 

ودا أول درس هعلمهولك..

لما تيجي تنتقم ما تنتقمش من السلا،ح اللي أذاك..

أنتقم من اللي ماسك السلا،ح..

أنتقم من اللي عطي الأمر للسلا،ح إنو يأذيك..

وأنا لو هنتقم من اللي أذي عنيا..

يبقي المفروض إني أنتقم منك أنته والباشا بتاعك..

أما بالنسبه للدكتور ف الدكتور أثبت ولائه..

ونفذ مهمته بنجاح..ودا تاني درس هعلمهولك..

السلا،ح اللي تستفاد منو مره ما ترميهوش..

وحاول تستفاد منو تاني وتالت..

لحد ما تتأكد إن السلا،ح خلاص ما بقاش يفيدك..

ساعتها إبقي إخلص منو وارميه..

بلغ الباشا بتاعك إني هحتاج الدكتور معايا 


__(عند الباشا)__ (الباشا_ وميري_ وسهيله)__ 


_الباشا_ 

أنا عايزكم إنتوا الاتنين تركزو ف اللي جاي..

عشان اللي فات كله حاجه..واللي جاي حاجه تانيه 


_سهيله_ 

يا باشا ما تقلقش إحنا مركزين ومستعدين لأي مهمه..

حضرتك بس أمر وإحنا علينا التنفيذ 


_الباشا_ 

الفتره اللي فاتت إحنا خسرنا عناصر مهمه..

من اللي كانوا شغالين معانا..

ودا كان بسبب البت العميا والمجموعة اللي معاها..

وأنا مش ناوي أخسر تاني..وناوي أحاسب الكل 


_سهيله_ 

وإحنا تحت أمرك يا باشا..

حضرتك بس نورلنا الإشاره الخضرا..

وأعتبر مجموعه البت العميا من الأمو،ات 


__(الباشا يبص لميري بغضب)__ 


_ميري_ 

أنا آسفه يا باشا سهيله لسه صغيره والحماس واخدها..

_(وتبص لسهيله بغضب)_ 

ما تنطقيش ولا كلمه تاني تخرسي خالص 


_الباشا_ 

ميري إنتي أكتر واحده بثق فيها..

ما تخليش أختك تهز ثقتي فيكي..

اللي داخلين عليه لا عايز حماس ذياده..

ولا عايز تهور ولا عايز لعب عيال 


_ميري_ 

أمرك يا باشا اللي هتأمر بيه هيتنفذ 


_الباشا_ 

هبه الممرضه قربت تخرج من السجن..

ودورها خلص خلاص 


_ميري_ 

خطه تصفيتها جاهزه وعلى التنفيذ 


_الباشا_ 

دي هتكون آخر مهمه هتاخدوها مني..

بعد المهمه دي ما تخلص..

المهمات اللي بعد كده كلها هتاخدوها من نور 


_ميري بإندهاش_ 

نور دي البت العميا 


_الباشا_ 

أيوه..وأوامرها كلها تتنفذ..

ف مجال شغلنا فقط..غير كده ترجعولي..

البت العميا دي عايزين نستفاد منها على قد ما نقدر..

وفيه حاجه كمان مهمه..

أنا عايزك يا ميري تصاحبيها..وتخليها تحبك وتثق فيكي..

وأنتي يا سهيله عايزك تخليها تكرهك..

ومتخلوهاش تعرف إنكم إخوات 


_ميري_ 

تحت أمرك يا باشا..كل اللي حضرتك أمرت بيه هيتنفذ 


_بقلم...محمد طه عبد المجيد 

_________________________

__(في المستشفى)__ 


_الجميع واقفين قدام سمير..

والحزن سيطر عليهم كلهم..

من الحاله اللي سمير وصل ليها..

وسمير بقي زي الطفل الصغير. 

لا عارف يتكلم ولا فاكر حاجه خالص


_سمر بحزن_ 

هوا إيه اللي حصل لسمير يا دكتوره 


_نهله بغضب وإنفعال_ 

مش مهم إيه اللي حصل لسمير..

سمير واقف قدامنا أهو ومعانا..

المهم دلوقتي فين نور..نور فين يا دكتوره 


_الدكتوره بحزن_ 

كل اللي أعرفه عن نور إنها هنا ف مصر..

لكن فين بالظبط معرفش 


_علي بانفعال_ 

يعني إيه ما تعرفيش..طيب وصلتي لسمير إزاي..

هما مش كانوا مسافرين هما الاتنين مع بعض 


_وبدأت الدكتوره تحكيلهم على كل اللي حصل ف ألمانيا..

وإزاي عرفوا إن نور رجعت مصر..

وإزاي وصلوا لسمير..


_وبعد ما رجعوا مصر حاولوا يوصلو لنور..

عن طريق الكاميرات زي ما عملوا ف ألمانيا..

لكن هنا ف مصر دخلوا بنور ف طريق..

ما فيهوش كاميرات..

وبقي صعب ومستحيل يعرفو يوصلو لمكانها 


_نهله بدموع وإنهيار_ 

يعني إيه..مش هنعرف نوصل لنور 


_علي بغضب_ 

إذا كان عملوا ف سمير كده..نور هيعملوا فيها إيه 






_الدكتوره_ 

أنا مش هسكت..أنا هلف محافظات مصر كلها..

مش هسيب مكان ف مصر إلا وهدور على نور فيه..

نور يعتبر أنا اللي سلمتهالهم..

وهعمل المستحيل عشان أرجعها 


__(وتوجه الدكتوره كلامها لسمر)__


_الدكتوره_ 

بقولك إيه يا سمر من اللحظه دي..

مهمتك حمايه سمير..ما يغبش عن عنيكي لحظه..

وممنوع أي حد يدخل الغرفه اللي هوا فيها..

وممنوع ياخد أي علاج من غير إذني 


_سمر_

حاضر يا دكتوره 


_نهله بدموع_ 

يا تري إنتي فين يا نور..

أكيد حابسينها دلوقتي وبيعذ،بو فيها


_الدكتوره بإنفعال_ 

أبوس إيدك ما تقلقناش عليها أكتر ما إحنا قلقانين..

خلينا نشوف إحنا هنتصرف إزاي وهنبدأ منين 

_____________________________


__(المقر الرئيسي للباشا الكبير)__ 


_(فهد لسه هيتكلم الباشا يقاطعه)_ 


_الباشا_ 

شوفت وسمعت كل حاجه 


_فهد_ 

وحضرتك تأمر بإيه 


_الباشا_ 

إنته شايف إيه 


_فهد_ 

أنا شايف إنها مكسب كبير لينا 


_الباشا بغضب_ 

وأنا شايف إنك قصرت ف شغلك..

وإنك مش قد المهمه 


_فهد_ 

يا باشا أنا شايف إن كلامها مقنع جداً


_الباشا بغضب_ 

المفروض قبل ما كنت تسمع لكلامها المقنع جداً..

كنت تعملها إختبار وتتأكد إن العمليه اللي اتعملتلها..

هيا العمليه اللي أمرنا بيها.......


_ويتبع..........


_بقلم...محمد طه 


                الفصل العاشر الجزء الثاني من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×